peterssonemelie

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Emelie - 5 januari 2014 13:20

När måttet är rågat och bägaren rinner över så är det lika bra att tillåta att skiten rinner över, jag är inte lika övertygad idag som igår kväll att det kanske var det bästa. För idag kommer bli en sån där "härlig" non-talking-with-eachother-day.. Roligt, ironi mina vännnnnnnnnnnnner..


Well well, är det inte de ena så är det ju givetvis de andra. Har haft riktiga mys stunder med vår kära upprullare, igår morse vet jag inte vad som hände. Men den vägrade gå iaf, och P var iväg till utgården. Kan ju inte lämna en lagård med 60 hungriga tjejer. Så jag placerade mig själv uppepå balen, förflyttade mig genom att dra i rälsen och fodrade ut hela balen för hand. Det tog väl ca 1.5 timme, men korna vart ju nöjda iaf ;) under tiden spelades låten "I´m walking on sunshine, oooooohoooo" i lurarna. Den tjejen hade nog aldrig forat ut en hel bal med händerna när hon sjöng den låten. Men samtidigt kunde jag inte med att fortsätta va irriterad, såg mig själv där på upprullaren och undrade vad korna tänkte och vad någon annan hade tänkt om de kommit in i lagårn när jag satt där och kastade ensilage och ironiskt sjöng med till "Walking on sunshine" samtidigt.. Hahaha! Imorses tog det ju bara en timme med upprullaren, trots att det elektriska nu funkar, men då hade balen lagt sig på sne och ville inte under några som helst omständigheter rulla, och när den väl gjord det så la sig allt ensilage som skulle va på foderbordet bakom motorn.. Underbara underbara människa som uppfunnit denna fantastiska mackaper undrar jag hur den tänkte när den ritade ritningen.


  

Om vår upprullare byts ut eller ersätts på nåt vis och den gamla ska skrotas så vet jag två brudar som gärna tar varsin slägga eller något annat effektivt för att hjälpa till och skrota den ;)


 


Dags att ropa in lilla odjuret, ska nämligen mysa ner mig i soffan med min 0.5 kg godispåse, till det är dags att gå till kossorna igen. Bara för att det är så syyyyyyyynd om mig idag som idag..

Ovido - Quiz & Flashcards