peterssonemelie

Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Emelie - 18 januari 2014 23:50

Erik fick mökat färdigt hos fåren idag, å Anna tog ju bort en del får från "fårhuset" för nån dag sen. Så fåren behövde inte ha all yta längre, så kalvarna fick nymökat också och en stor fin ny jätte jätte grann box! <3 det är fan kärlek, när kalvarna har de bäst.

Ska dock bli intressant imorrn bitti, å se hur de går att ge 7 stycken matvrak på en å samma gång ;) fortsättning följer...

Nu längtar jag å min kropp till måndag morgon! Sooooooova, inte behöva ställa klockan. Behöver jag ju iofs inte göra på hela veckan då vi kör en specialare eftersom chifarna åker utomlands på söndag å jag sköter lagårn en hel vecka själv.

Å på fredag ska jag bannemig dricka bääääärs me min snyggjävel Zara. :)
De gillar ja!



Jag älskar oss <3

Av Emelie - 18 januari 2014 13:50

För nån dag sen fick 3 flickor åka på semester till utgården, sinläggning för dom. Och hem kom 298, 322 och 577 :) gillar de tre skarpt. Så det ska bli mys när de äntligen kalvar ! Just nu håller chifens pöjk på å mökar bädden hos fåren, så jäkla gött när det är nymökat :)

Annars är det relativt lugnt på jobbet :) en behandlad ko pga en spenskada. Så hoppas att behandlingen biter på skiten som blivit i spenen.

Och "vintern" håller i sig!! Så less på skiten , hatar kyla.. och med tanke på att stöva inte riktigt är lämpad att bo i vintertid så fick jag flytta in till mina arbetsgivare några dar. Så Gucci fick sova i bur i natt nere i hallen, hon pep en liten stund bara sen la hon sig och sov :) kändes konstigt att sova utan henne dock, ingen gosis som värmde under täcket! Men eftersom de gick så bra så tänker jag investera i en egen ordentlig bur, för allas trevnad är de nog bäst att vänja av henne från att sova i sängen!

Så de blev en ensam natt då P envisas med att sova i stöva trots dens frånvaro på värme..

Fast å andra sidan, en hel del saker lyser just nu med sin frånvaro, ändå är det inget som är fel. Fast de beror väl på vem man frågar. Underbart är kort, sägs de!

Nu ska jag sluta mina blågröna en stund. Hostan håller i sig, så de där med riktigt sömn är ytterligare en sak som lyser med sin frånvaro. Tur jag har alla lediga mornar förutom söndag nästa vecka :)

Ovido - Quiz & Flashcards