peterssonemelie

Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Emelie - 21 januari 2014 23:50

 

 



Med tanke på vilken grym jäkla sommar jag hade 2013 så är det inte konstigt som jag längtar tillbaka! Vill ha sommar NU !! Så jäkla trött på ömma leder, kyla, rinnande näsa, allt fryser, jag fryser. Hatar kyla. Det ska va 20 grader varmt, klarblå himmel, lite rodnade axlar efter en hel dag i solen och en kall öl med lite grillat på kvällen med underbara människor som får en att känna sig som en kung. Vill kunna bada ute, gå i shorts å bikiniöverdel hela dagarna.. Åh va jag längtar nu.


Hittade kort från mitten av april då vi sitter i farmor å farfars pansionärskuvös å päser :) De ser ja fram emot, låt dessa kyl månader gå fort . Dags att sova i alla fall, 8 är det uppstigning :) klövverkaren kommer 8.30 :D då ska korna få manikyr minsann ;)


Tjingeling

Av Emelie - 21 januari 2014 01:49

Så fick jag min efterlängtade sovmorgon imorses :D Guuuuud så sköööööönt det var att sova, blev ”väckt” 12 av att Anna kom och kastade Gucci hos mig i sängen, tanken var inte att sova riktigt så länge, men skönt var de! Åh gud så glad Gucci var över att se mamma. Hon riktigt svängde med hela kroppen och var alldeles sprallig, hon visste inte riktigt vart hon skulle ta vägen, så glad var hon <3 Då blir man alldeles varm i kroppen, och tacksam, över att man är hela världen för någon.


Ikväll har vi provmjölkat, jag och P. I vanliga fall brukar det vara jag och Anna, men hon ska mjölka alla morgnar förutom söndag i denna vecka så hon får ju provmjölka imorgon bitti, tro det eller ej, men jag och P är ett rätt bra team. Och måste man samarbeta så måste man. Var rätt skönt att ha med honom i lagårn ikväll, att vi fick ”umgås” lite. Då det inte har blivit så mycket av det den senaste tiden, fråga mig inte varför. Men det har helt enkelt inte blivit så!


Imorgon blir det dräktighetsundersökningar då semin ändå ska komma hit och hämta provkopparna från provningen, och på onsdag kommer klövverkaren hit. De ser jag faktiskt fram emot, att alla ska jobba tillsammans, man blir liksom ett team, en kedja. Så går det snabbt och smidigt när alla hjälps åt (: Jag kommer nog få se till att ha kor grimmade hela tiden medans Mojje och P leder korna till verkstolen.


På onsdag kväll kommer min underbara vän Zarah hit och hämtar mig då jag har helledigt torsdag och fredag. Sen är det tillbaka på lördag för att mjölka kvällen, och sen har jag en hel veckas jobb framför mig. Men efter det har jag 6 lediga dagar att se fram emot, de kommer eventuellt spenderas i Skåne hos min fina vän Sofie, min goa kusin Johan och deras två barn. De skaffade ju valp alldeles nyss också så då får Gucci en kompis de dagarna vi är och hälsar på, en vovve i hennes egen storlek. Det ska bli kul att se hur skillnaden på lek kommer vara, speciellt när de är valpar båda två (:


       

Kan inte förstå att min lilla tjej har vart ännu mindre <3

  

Skapa flashcards