peterssonemelie

Direktlänk till inlägg 16 april 2014

Att få ryck

Av Emelie - 16 april 2014 11:02

Haha javisst, det är jag expert på ! I vanliga fall, när jag är hos mamma å är ledig brukar de bli i form av bakning, men igår blev det ett städ ryck. Flera ggr nu när jag varit hos mamma har jag sagt att jag ska städa min lillebrors rum och röja ur det då det sett ut/ser ut som hejsan. Igår blev de av, finns fortfarande att göra med grundarbetet är gjort. Tömde byrån som stod, som använts som skräpförvaring. Så räkningar och år gammal reklam är nu utsorterad å slängd. Trasiga leksaker är slängda och saker som bara finns för att, men som aldrig används är också kastade. Samt en svart sopsäck med kläder. Sammanlagt blev de ca 10 kassar med skit som jag och mamma gick å slängde på kvällen.


Ett litet orosmoment har också uppstått angående min mamma, hon opererades för ett tag sen, inflammation i ryggmärgen. Och blev även körd till gbg pga vätska i ryggen där hon opererades. Hon var hos sin läkare igår, och fick besked om ytterligare vätska i ryggen, så det kan innebära ytterligare en operation. I detta orosmoment ingår inte bara mamma deklart, blir hon inlagd igen så drabbar de ju fler än henne, min lillebror och morfar och hans fru, som är änglar som ställer upp <3 Ibland önskar jag att jag hade bott närmare hemma, så jag hade kunnat ta hand om honom och kunnat avlasta dom när de behövs.


 


Igår kväll kom mina underbara brorsbarn hit efter att min svägerska slutat jobbet, brorsan, som också jobbar inom lantbruk hade att göra på sitt jobb vad de lät på min svägerska iaf. Såmaskinen hade kommit till deras jobb så de skulle harva och plocka sten om vartannat. Man får verkligen passa på när vädret är på topp :) Jag glädjs åt det fina vädret, kan liksom inte låta bli att sända alla bönder en tanke när vädret är perfa..


Barnen beställde hamburgare å pommes till kvällsmat igår, deras ord är vår lag. Och efter de var de bestämt sängen, båda trött. Ord å inga visor :) Somnade gjorde de direkt, Alva fick sova breve mig i sängen å Edvin på den uppblåsbara på golvet. Bre ut sig när hon sover borde hon få guldmedalj i, antar att de ligger i släkten. Och som min svägerska säger - finns de något hon inte fått efter Emelie? :p haha..


Ne, nu ska jag underhålla alla barn och hjälpa mamma lite. Ha en fin dag, trots att vädret va bra mycke bättre igår!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 4 maj 2014 15:52

Hedanefter kommer ni hitta mig på http://nattstad.se/peterssonemelie ...  ...

Av Emelie - 4 maj 2014 15:45

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 3844272048 " ...

Av Emelie - 4 maj 2014 14:44

Z och flasklammet Isa i torsdags när hon hämtade mig. Mina fina ...

Av Emelie - 4 maj 2014 12:59

Haha, så blev det ett sånt där uppehåll igen. Men va gör de tänker jag, den som väntar på nå gott :)   Nu när korna går ute så har jag fortsatt gå upp tidigare, eftersom man aldrig vet vad som händer när de ska gå in i lagårn. Vem eller vilka som...

Av Emelie - 28 april 2014 14:06

Känslan att få skriva ett inlägg från datorn är ju oslagbar, telefonens app är ju himla bra med telefonen och jag är inte rktigt kompisar då den stavar själv så fort den får chansen osv osv..   Jaaa, då har de vart ett uppehåll igen :p Men vet ni...

Ovido - Quiz & Flashcards