peterssonemelie

Direktlänk till inlägg 19 april 2014

härlig dag <3

Av Emelie - 19 april 2014 13:29

Vilken härlig morgon jag haft! Somna sent igår, men ställde ändå klockan 30 min tidigare idag, och vaknade. Helt förvånad över mig själv, å stolt.

Igår morses lammade inte bara en ung tacka, ett suffolk tacka lammade också och fick två små sötnosar. Men de ena lammet var hon jätte stygg mot, så fort den närmade sig eller de räckte med att den rörde sig å hon märkte de så stånga hon lammet.. jag tog bort de lammet hon tog hand om en stund i hopp om att hon kanske skulle bry sig om de andra då. Men de hjälpte inte :( så nu har Kalle en kompis. Därav att jag gick upp tidigare imorses, eftersom den är så liten å behöver mjölk oftare än Kalle. Går jätte bra att ge den på flaska. Risken finns att ju längre tid de går så kommer de inte gå att adoptera den när en tacka lammar ett lamm. Får hålla tummarna! Tills dess är jag mer än gärna hennes mamma :)

Så imorses var det en PROBLEMFRI morgon :D så fruktansvärt skönt! Halv 9 stängde vi dörren till mjölkrummet och gick för att äta frukost. Då hade vi även strött å pulat lite med kalvarna innan :) bjöd Erik på "finfrulle" , stekt ägg, bacon å ost baguetter :) den frullen satt som ett smäck. Så gott var de!

Vart med P å Erik och hämtat en traktor vi fått låna som P ska koppla en plog på. Erik körde den hem, så bjöd ja på glass när vi stanna å tanka på vägen hem. Uppskattar all hans hjälp till tusen!

Nu ska jag vila en stund, så trött. Tar ju emot att de är så fint väder bara :/

Så fruktansvärt söt <3

Kalle :) haha, han reagerar till å me på namnet nu :p

Jag, Gucci å hennes bf, den tjutande älgen!

Till alla er fina läsare vill ja önska glad påsk :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 4 maj 2014 15:52

Hedanefter kommer ni hitta mig på http://nattstad.se/peterssonemelie ...  ...

Av Emelie - 4 maj 2014 15:45

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 3844272048 " ...

Av Emelie - 4 maj 2014 14:44

Z och flasklammet Isa i torsdags när hon hämtade mig. Mina fina ...

Av Emelie - 4 maj 2014 12:59

Haha, så blev det ett sånt där uppehåll igen. Men va gör de tänker jag, den som väntar på nå gott :)   Nu när korna går ute så har jag fortsatt gå upp tidigare, eftersom man aldrig vet vad som händer när de ska gå in i lagårn. Vem eller vilka som...

Av Emelie - 28 april 2014 14:06

Känslan att få skriva ett inlägg från datorn är ju oslagbar, telefonens app är ju himla bra med telefonen och jag är inte rktigt kompisar då den stavar själv så fort den får chansen osv osv..   Jaaa, då har de vart ett uppehåll igen :p Men vet ni...

Ovido - Quiz & Flashcards