peterssonemelie

Alla inlägg under maj 2014

Av Emelie - 4 maj 2014 15:52

Hedanefter kommer ni hitta mig på http://nattstad.se/peterssonemelie ... 

Av Emelie - 4 maj 2014 15:45

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 3844272048 "

Av Emelie - 4 maj 2014 14:44

Z och flasklammet Isa i torsdags när hon hämtade mig.

Mina fina <3


Go kväll igår! :)

Av Emelie - 4 maj 2014 12:59

Haha, så blev det ett sånt där uppehåll igen. Men va gör de tänker jag, den som väntar på nå gott :)


Nu när korna går ute så har jag fortsatt gå upp tidigare, eftersom man aldrig vet vad som händer när de ska gå in i lagårn. Vem eller vilka som är brunstiga osv. Sen finns det kor som blir lite som tjurar när en annan ko brunstar, vissa kor uppvaktar inte andra kor som brunstar alls medans andra kan bli helt till sig över en brunstig ko. Så blir ju de brunstiga korna rätt galna en del också. Att ladugårdsinrede osv är ivägen när de ska hoppa på varandra är det ingen som bryr sig om, ska de hoppas så hoppas de. 


Annars är de fruktansvärt skötsamma kossorna, så glad att de är så himla snäll och lätt hanterliga. 


Nog om kor! 


Just nu är jag LEDIG och dagen till ära lite bakfull. Men jag mår fruktansvärt bra idag för att vara bakfull :) Igår umgicks jag och Z med gött fölk, åkte jänkare å drack öl. Uppehåll hela kvällen och framåt kvällskvisten lös solen till å me på oss. Men ändå var de lite kyligt. Men de märktes ju inte i en varm å skön bil.


Vart ledig sen i Torsdags, Z kom och hämta mig. Vi åkte en sväng till frufällan där dom har världens bästa loppis, var där dagen innan också med min arbetsgivare och jag hittade fynd båda dagarna. Älskar loppis å gamla saker :)


I fredags umgicks jag med pappa hela dagen, det var ngt jag verkligen behövde. Kan inte minnas när vi sist gjorde de. Han följde blandannat med mig å shoppa, haha, det var en upplevelse :p I köpcentret träffa vi på pappas kusins man och min ena syssling Lisa, så då passade vi på att äta lunch med de underbaringarna. Å kvällen spenderades med Z, firade att hon fått tillbaka körkortet, var förbi en kömpis till mig i Tibro som hade inflyttningsfest, fin fina Louise, och framåt småtimmarna rulla vi mot ett heldött Tidaholm. Ska ja någonsin flytta så tänker jag ALDRIG flytta tillbaka hit iaf. 


Nu ska jag fortsätta vara bakis, Z ligger å degar i sängen och mina brorsbarn är här. Lovat dom lek i statsparken och glass, allt för dom <3 


Hoppas alla får en fin söndag. Puss! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards