peterssonemelie

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Emelie - 9 juni 2013 14:08

Denna söndagen spenderas i en bil som styr kosan mot vackra brösarps backar i Skåne! 4 timmars biltur bakis kanske inte är de ultimata men att få spendera några dagar där nere kommer bli toppen. De har vart för mycket för nerverna å psyket de sista med tanke på vantrivseln på jobbet osv. Skönt att vara helt färdig på den gården i alla fall. Fast det undgår inte mig att undra hur "mina" bebisar har det.

Haha, har vart ledig i ca 1 vecka nu, och paniken börjar sakta men säkert krypa sig på. Det liksom kryper å spritter i kroppen av längtan till att få jobba igen. Längtan till korna gör mig knäpp!! Men i slutet på Juni börjar ett nytt äventyr. Kommer få arbeta med min gamla arbetsgivare och kära vän igen och jag kommer aldrig någonsin igen behöva känna någon oro över djuren när jag är ledig. Det är en del pyssel innan korna kommer till deras nya lagård. Hela förra helgen så skrapades det färg, murades, spacklades och målades det. Nya lysrör sattes upp och mjölkledning + mjölkräls monterades ner i en lagård en bit ifrån Varnum. Som nu innan korna kommer ska monteras upp. Att få vara med och göra denna förändring och piffa upp ladugården för att vi som ska jobba med korna ska trivas och för att det ska bli fint till kornas ankomst är as kul. Tänk att lite färg å ljus kan görs sån jäkla skillnad :) Nu längtar jag bara efter att få träffa damerna och få lära känna dom, mina nya vänner :)

Så allt är verkligen inte bara negativt i livet just nu. Lite oro finns det inför diverse saker! Men som de riktiga fruntimmer jag är så reder jag ut de också med tiden :)

Hoppas ni har en skön söndag folks!

Ovido - Quiz & Flashcards