peterssonemelie

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

tänker dom alls?

Av Emelie - 21 februari 2013 21:10

Ofta så stöter man ju på gravida tjejer, och allt oftare får man höra om tjejer som inte vart tillsammans med deras partner så länge men som sedan har blivit på smällen och sedan blivit lämnade av sin partner efter långa diskussioner om barn och för att han inte är redo för att bli pappa, men att hon trots hans åsikter väljer att behålla barnet oavsett, trots att han INTE vill bli pappa. Jävlar vad det måste pratas om de killarna, om vilka svin de är, hur elaka de är som lämnar en gravis tjej osv. Men egentligen, tänk till! Vem är boven i detta drama? Vem är egoisten? Det är ju inte så att killen kan gå åt tjejen och göra abort åt henne. Å andra sidan så är det bådas skyldighet att skydda sig så att en oönskad graviditet, ur bådas synvinkel, uppstår. Allt för många barn i denna värld växer upp under dåliga omständigheter, det kanske kan tyckas att jag är gammalmodig och att man inte ska behöva välja åt ett barn om h*n ska växa upp utan en mamma eller pappa. Ett barn ska födas genom kärlek, inte bara för att. Ett barn ska ha en mamma och en pappa. Sen vad som händer längs vägen, det kan man aldrig veta.


Men bara för att... ne! Verkligheten funkar inte så. Det är varken snällt mot en själv, mot partnern eller barnet.


Nu kan det tyckas och undras om varför jag yttrar mig i detta ämne, eftersom jag aldrig vart gravid eller så. Men jag kommer göra allt i min makt, den dagen jag träffar en partner, att skydda mig, göra allt i min makt tills ja vet att vi båda är redo för att sätta en annan människa till världen, det är ju liksom ett beslut för livet! Och utifrån mina egna känslor och åsikter skulle jag nog aldrig ställa en person som inte vill inför nåt sånt.

 
 
rallyhulda

rallyhulda

22 februari 2013 09:37

Så sant som det är sagt!

http://chickenracelife

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 4 maj 2014 15:52

Hedanefter kommer ni hitta mig på http://nattstad.se/peterssonemelie ...  ...

Av Emelie - 4 maj 2014 15:45

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 3844272048 " ...

Av Emelie - 4 maj 2014 14:44

Z och flasklammet Isa i torsdags när hon hämtade mig. Mina fina ...

Av Emelie - 4 maj 2014 12:59

Haha, så blev det ett sånt där uppehåll igen. Men va gör de tänker jag, den som väntar på nå gott :)   Nu när korna går ute så har jag fortsatt gå upp tidigare, eftersom man aldrig vet vad som händer när de ska gå in i lagårn. Vem eller vilka som...

Av Emelie - 28 april 2014 14:06

Känslan att få skriva ett inlägg från datorn är ju oslagbar, telefonens app är ju himla bra med telefonen och jag är inte rktigt kompisar då den stavar själv så fort den får chansen osv osv..   Jaaa, då har de vart ett uppehåll igen :p Men vet ni...

Ovido - Quiz & Flashcards