peterssonemelie

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Emelie - 21 februari 2013 21:10

Ofta så stöter man ju på gravida tjejer, och allt oftare får man höra om tjejer som inte vart tillsammans med deras partner så länge men som sedan har blivit på smällen och sedan blivit lämnade av sin partner efter långa diskussioner om barn och för att han inte är redo för att bli pappa, men att hon trots hans åsikter väljer att behålla barnet oavsett, trots att han INTE vill bli pappa. Jävlar vad det måste pratas om de killarna, om vilka svin de är, hur elaka de är som lämnar en gravis tjej osv. Men egentligen, tänk till! Vem är boven i detta drama? Vem är egoisten? Det är ju inte så att killen kan gå åt tjejen och göra abort åt henne. Å andra sidan så är det bådas skyldighet att skydda sig så att en oönskad graviditet, ur bådas synvinkel, uppstår. Allt för många barn i denna värld växer upp under dåliga omständigheter, det kanske kan tyckas att jag är gammalmodig och att man inte ska behöva välja åt ett barn om h*n ska växa upp utan en mamma eller pappa. Ett barn ska födas genom kärlek, inte bara för att. Ett barn ska ha en mamma och en pappa. Sen vad som händer längs vägen, det kan man aldrig veta.


Men bara för att... ne! Verkligheten funkar inte så. Det är varken snällt mot en själv, mot partnern eller barnet.


Nu kan det tyckas och undras om varför jag yttrar mig i detta ämne, eftersom jag aldrig vart gravid eller så. Men jag kommer göra allt i min makt, den dagen jag träffar en partner, att skydda mig, göra allt i min makt tills ja vet att vi båda är redo för att sätta en annan människa till världen, det är ju liksom ett beslut för livet! Och utifrån mina egna känslor och åsikter skulle jag nog aldrig ställa en person som inte vill inför nåt sånt.

Av Emelie - 21 februari 2013 16:15

När man har arbetat tre dar i sträck och har arbetshelg framför sig så är det ljuvligt att vara helledig 2 dagar, men jag blir ju så jävla rastlös bara.


Var uppe vid 9 idag, stressa å gjorde mig iordning för att jag skulle till kuratorn vid 10. Men så när jag väl anlände så var inte gubben där, och han svara inte när jag ringde heller. Så där tog jag mig ut i kylan helt jävla i onödan! Och han har inte hört av sig om varför han inte var anträffbar heller. Brosan har vart här en sväng, så kom Ida och hennes tös Nelly hit med fika och min fisgris Elli har vart här och tjötat lite och druckit kaffe :)


 

Syster, hennes kille och Lucas några dagar efter de kommit hem från BB :)


Fick ju världens bästa överraskning också, min syster och hennes son skulle komma imorrn. Då vart jag lite butt, eftersom de inte har vart här på ett tag och det är väldigt sällan ja träffar dom eftersom de bor ganska långt bort. Så frågade jag mamma nyss när hon skulle komma imorgon, då sa mamma att hon skulle komma vid 16 tiden, då blev jag ännu buttare, eftersom jag åker ut till lägenheten imorgon där jag sover när jag jobbar helg. Så skickade mamma ett sms till Erica och en minut senare titta hon ut genom fönstret och ropar VAFAN??!! Så kommer syrran gåendes med barnvagnen utanför! Jäkla unge! Den kan det där med att överraska, men jag älskar spontana saker. Så jag sken upp som en sol när syrran kom :D Så nu är jag glaaaaaaaaaad, gööör glaaaaaad <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards