peterssonemelie

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Mina laster ;)

Av Emelie - 22 februari 2013 12:04

Alla har vi dom, de där sakerna som vi inte klarar oss utan, fast det kan tyckas att vi kanske skulle göra ibland.


Mina laster - Kaffe, jaa jag är en riktig kaffe kärring - så har vi cigaretterna, den mindre nyttiga lasten men när mitt mindre bra humör slår till så är jag tacksam för att ha en cigarett till hands - godis och sötsaker, speciellt där choklad och jordnötter kombineras, eller mint och choklad, det är ju så att de kn*llar i mun - musik, så fort jag får chansen att sätta lurarna i öronen så sätts de in, när jag ska gå någonstans, när jag spolar efter mjölket på jobbet osv, mp3´n har jag med mig vart jag än går och i den spelas musik efter humör - humor, jag gillar humor som är vass och som för "fina" människor kan tyckas stötande, gillar komikerna i parlamentet, Mia och Klara så garvar jag ihjäl mig av Hem till Midgård - galenskaper, älskar att göra saker som får folk att undra "va fan sysslar människan med" men som kombineras med ett gapskratt och i galenskaperna får väl de spontana sakerna ingå också.


I lasterna skulle också mina vänner och familj kunna ingå, men samtidigt inte, för jag anser dom inte vara några laster, snarare ett livslångt beroende och något jag absolut inte klarar mig utan. Det är ni som lyfter mig, det är ni som påminner mig om vilken tur jag har som har er vid min sida, och det är ni som bevisar att jag duger och är bra som jag är. Jag skrev i min gamla blogg "att jag skulle begrava den där jävla toppentjejen som alla påstår att jag är", men så har jag funderat - jag behöver inte begrava henne, jag kan njuta av att vara en fruktansvärt bra människa och fortsätta vara stolt över den jag är och låta människor som inte förtjänar henne att inte få dra nytta av henne.


Så har vi en av mina trognaste vänner, den som följer mig vart jag än går när han har möjlighet till det, han ser aldrig ner på mig, dömmer inte och genom att gnida sitt huvud mot min kind när jag har honom i min famn så vet jag att han älskar mig, hans namn är Rambo, han är en 6 årig hankatt som jag nu delat livet med i 1.5 år, och livet skulle inte vara detsamma utan honom <3


 


Mannen i mitt liv <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 4 maj 2014 15:52

Hedanefter kommer ni hitta mig på http://nattstad.se/peterssonemelie ...  ...

Av Emelie - 4 maj 2014 15:45

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 3844272048 " ...

Av Emelie - 4 maj 2014 14:44

Z och flasklammet Isa i torsdags när hon hämtade mig. Mina fina ...

Av Emelie - 4 maj 2014 12:59

Haha, så blev det ett sånt där uppehåll igen. Men va gör de tänker jag, den som väntar på nå gott :)   Nu när korna går ute så har jag fortsatt gå upp tidigare, eftersom man aldrig vet vad som händer när de ska gå in i lagårn. Vem eller vilka som...

Av Emelie - 28 april 2014 14:06

Känslan att få skriva ett inlägg från datorn är ju oslagbar, telefonens app är ju himla bra med telefonen och jag är inte rktigt kompisar då den stavar själv så fort den får chansen osv osv..   Jaaa, då har de vart ett uppehåll igen :p Men vet ni...

Ovido - Quiz & Flashcards