peterssonemelie

Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Emelie - 3 februari 2014 23:35

Arbetsgivarna är hemma och ett litet lugn har lagt sig i mig, hjärnan går liksom inte på högvarv just nu. Innan så har jag legat å funderat innan jag somnat ifall jag missat någonting i lagårn å funderat på hur jag ska lägga upp kommande dag osv. Och imorses fick jag min efterlängtade sovmorgon, som jag längtat sen! Sov till 11 imorses <3 göööör göööööött!


Lite så är det faktiskt ;) hade mer ont i kroppen imorses när jag gick upp än vad jag hade när jag gick å la mig.


Jobbade ikväll igen och jobbar båda passen imorgon, sen väntar 6 dagars sköööön ledighet! Fyfan va jag ska njuta, jag ska krama alla mina älskade och njuta av deras omtanke och må som en kung, koppla bort all skit å inte bry mig de minsta om folk som bara suger ur energi ur mig just nu, de senaste dagarna har jag gråtit mer än jag inte gråtit.

Men vad är det man brukar säga?


Inte för att de brukar stämma men ;)

Hedanefter tänker jag i allafall leva efter den gyllene regeln, behandla folk precis som de behandlar mig. Oavsett hur ont de gör! För denna veckan har fått mig att inse vissa saker, och jag har fattat ett par beslut. Hur slut resultatet blir återstår att se, men denna gången är det allt för min egen skull.


Hela livet har jag strävat efter att få folk jag tycker om att må bra, och det ordet jag säger minst är nej. Jag måste bli bättre på de, att säga nej och sluta göra saker mot min vilja, sluta göra saker som gör andra nöjda men som inte tillfredsställer mig och inte är positivt för mig. Det är kanske dags att börja leva, på riktigt, för mig själv!

Hur allting ändå slutar och blir så har jag alltid min underbara familj och mina underbara vänner ! I slutändan är ni det viktigaste som finns, de som alltid finns där när andra vänder ryggen till.

Ovido - Quiz & Flashcards