peterssonemelie

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Emelie - 10 februari 2014 14:55

Det har slunkit ner en hel del goa grejjjjer under dessa 6 lediga dagar - chips, godis, snickers (som efter kaffe å cigg är min största synd), öl, vin, fet mat, lite mer sött, ostar å gud vet vad. Haha, men vet ni? Kunde inte bry mig mindre faktiskt :)

Det som däremot ger mig fruktansvärt dåligt samvete när det kommer till att äta är om man tex äter ute, och man kommer på sig själv med att bli osäker på om det är svenskt kött på tallriken?! Kan trycka i mig godis å onyttigheter och aldrig må dåligt över de där kalorierna, men att alltid äta svenskt kött håller jag stenhårt på och predikar till mina nära om varför de också bör göra de, och jag hettar till nåt så in i när folk, som egentligen inte vet skillnaden på hur svenska djur vs utländska djur föds upp. Men de vet jag, jag vet hur hela kedjan ser ut, just därför är mitt val självklart. Ett djur ska ha mått bra från början till start och haft de bra under hela sin levnadstid, och även dö på ett värdigt sätt. Därför är mitt val självklart! ALLTID svenskt kött.

Att tex gå in på donken å köpa en burgare finns inte längre, dels för att jag blir FÖRBANNAD på deras falska reklam, de skryter med att se samarbetar med 1000 svenska bönder (det har jag alltid vart stolt över också, och känt att jag ätit med gott samvete där). Men de utelämnade en stor viktig detalj, att 45 % av köttet i hamburgarna kommer från Polen, där det säkerligen också är halalslaktat. IDIOTER! De kan ta sina hamburgare å köra upp nånstans.

Hoppas att all info som sprids på nätet och fb får fler konsumenter att öppna upp ögonen och en större förståelse för det svenska jordbruket <3

Av Emelie - 10 februari 2014 02:47

Just nu vandrar jag i en motvind, har ingen vind i mina segel och allt känns tungt, riktigt tungt. Har haft en riktigt skum magkänsla hela dagen och jag har liksom ingen motivation till nånting :( så jäkla less, på de mesta!

Önskar och längtar efter en nytändning, att vinden vänder och att livet blir ljust igen.

Hade iallafall en riktigt bra kväll igår, jag å B mös till de på kvällen som bara vi kan så var älskade pappa å lilla lillasyster med. Tittade på en riktig klassiker - den gröna milen. Det var som att se den med nya ögon när man inte sett den på så länge. Samt haft en riktigt bra dag idag :)

Bio med lillebror och B, - Frozen. Riktigt bra film :) som de Disney fan jag är :)

Taaaaaaaackaaaaaar !!

Mys igår :)

Jag å lillebror på bion :)

Såna här bra tillfällen just nu önskar jag att jag kunde stanna tiden, så de fick va så, jämt!

Så avslutade vi kvällen med tjejsnack hos Z och jag å B kila sedan vidare hem för reprisen av melodifestivalen. Kass låtar denna vecka! :/

Ovido - Quiz & Flashcards