peterssonemelie

Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Emelie - 6 februari 2014 16:55

Det är lätt att man glömmer, när de var riktigt små okunniga bollar <3 Men ack så mysiga! Underbar film :)


Dessa dagar har jag läst ganska mycket på olika sidor om den så kallade "spökåldern" hos hundar, som uppträder runt halvåret hos valpar, men som brukar starta tidigare hos mindre hundraser, Guccis har hållt i sig ett tag. Men med hjälp av lite tips och lättare övningar vid promenader, som brukar vara det största problemet, då hon skäller och gör utfall mot allt och blir osäker, så måste jag faktiskt säga att jag tror att jag lyckats! Och lyckan är ju givetvis total, på vår långpromenad förut så mötte vi två hundar under promenaden, jag testade med att avleda henne och försöka få henne att fokusera på mig precis när hon sett hundarna, inte ett enda skall under hela promenaden! Wow, så jäkla gött :D


Mycket tålamod och att jag känner henne och vet vilka situationer som är värst gör nog att jag kommer lyckas. Hedanefter ska jag alltid ha godis med mig och va noga med beröm, vid rätt tillfällen. Känner mig så jäkla glad :)


På eftermiddagen idag kom Bamse hit igen, så han å Gucci har busat en lång stund. Tittat på många klipp med hundcoachen på youtube idag, testade en övning med henne där man gömmer en gobit i plast/pappersmuggar, och hon tyckte den var jätte kul och var super duktig. Testade även att gömma godis i lägenheten som hon fick leta efter, de var hon inte lika intresserad av, men med rätt motivation ska hon säkert lyckas med de också. Så efter mycket aktivering och lek denna eftermiddag ligger hon nu fullkomligt utslagen :)



Det är så kul att vara oerfaren, men att man läser på, tar in fakta, utövar de och får ett resultat. Älskade youtube, och älskade människor som delar med sig så mycket fakta på internet <3


Minns ni Barnen på Luna?Den är ju så bra den serien, så de ska jag fortsätta att fördriva min dag med, swefilmer är jag också väldigt tacksam över att den sidan finns.




Av Emelie - 6 februari 2014 00:38

Jahopp, då sitter jag åter här i natten och är djup, för mig själv. Tankarna snurrar, och saker jag trott vart självklara ett tag är inte riktigt så självklara som jag trott. Tyvärr :( Jag skulle nog kunna fundera ihjäl mig, så jag kan lika gärna ge upp!


Haha, på tal om något helt annat.. Innan Z förut så var ju inne på coop å skulle köpa dipp te gurkan som vi skulle snaska på till den omtalade finalen av ph, i kassan ser jag att en gammal vän står å packar ner varor å ropar för glatta livet -hej gullet! Killen framför mig som stod å betala tittade förundrat tillbaka, haha! hej ropa hon tillbaka, ganska snabbt som tur var. Så tack å lov avledde det hans uppmärksamhet. Drog mitt kort och betalade, gick fram till henne och vi beslöt att ta sällskap eftersom Z å hon bor i samma område. När vi kommit en bra bit från affären frågar hon


- Handlade du inget?

- jo?

- Jaha, vart är de varorna isånafall?


Just my kind of luck ;) så det var bara att cykla tillbaka, och möttes av en skrattande kassörska. Som jag redan träffat 2 gånger innan idag. Koko, måste hon tänkt! Men de bjuder ja på, jag gjorde nog hennes kväll när jag kom inflåsandes, skrattandes, illröd i ansiktet och låtsades som att solen sken.


       


Ne, dags att krypa ner med min bästa vän och få lite skönhetssömn.


Testade föresten Lokas nya smak idag - Jordgubb/Annanas. Rekomenderas starkt till övriga bubbelvattenälskare!


Gooo låt <3

Ovido - Quiz & Flashcards