peterssonemelie

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

Maktlös..

Av Emelie - 16 augusti 2013 15:38

Några av kossorna är inte helt hundra i deras magar och mjölken har sjunkit. Så febertermometern har fått göra sitt i två dagar. Tack och lov kommer chefen hem idag, och efter ordination så ska de som är risiga i kistan få hösilage minus kraftfoder. När man märker att något är fel, och man gör allt man kan för att fixa det och de inte hjälper så känner man sig rätt hopplös :/ tur att jag har världens bästa chef, men de känns ju sådär att de blivit så här nu när de återvänder från sin ledighet å allt :( hoppas att hösilaget ska torka upp deras magar lite och att mindre kraftfoder ska hjälpa :)

Så till något trevligare, idag har Gucci och hennes syskon vart hos veterinären. Så nu är de chippade och vaccinerade, nästa spruta ges om 4 veckor. Hoppas att hon kommer va lika duktig då som hon enligt "valpmamma" Ida var idag. Det närmar sig, ska bli sjukt mysigt att få hem min lilla tjeja nästa ledighet <3

Dags att bege sig till ladugården, lite små förberedelser, ta in korna sen mjölka och invänta bästa Becca!

Liten är på väg att bli större <3

[Bild]

Rock'n'roll är du :D

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Emelie - 4 maj 2014 15:52

Hedanefter kommer ni hitta mig på http://nattstad.se/peterssonemelie ...  ...

Av Emelie - 4 maj 2014 15:45

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 3844272048 " ...

Av Emelie - 4 maj 2014 14:44

Z och flasklammet Isa i torsdags när hon hämtade mig. Mina fina ...

Av Emelie - 4 maj 2014 12:59

Haha, så blev det ett sånt där uppehåll igen. Men va gör de tänker jag, den som väntar på nå gott :)   Nu när korna går ute så har jag fortsatt gå upp tidigare, eftersom man aldrig vet vad som händer när de ska gå in i lagårn. Vem eller vilka som...

Av Emelie - 28 april 2014 14:06

Känslan att få skriva ett inlägg från datorn är ju oslagbar, telefonens app är ju himla bra med telefonen och jag är inte rktigt kompisar då den stavar själv så fort den får chansen osv osv..   Jaaa, då har de vart ett uppehåll igen :p Men vet ni...

Ovido - Quiz & Flashcards