peterssonemelie

Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

15, Feb. 2014

Av Emelie - 15 februari 2014 23:59

Idag har jag vart så där extra trött å seg, riktigt så tröttheten tar över och man vandrar runt som nån jäkla zombie. Men nu, efter många om och men ska det äntligen sovas, för att "strax" gå upp igen :)

Sant !

Jag kan inte förstå att Gucci redan är 8 månader, att hon varit hos mig i 6 månader. Är rumsren (det var min största oro, ifall ja skulle lyckas få henne rumsren), hon sitter, ligger, hoppar, stannar, kommer när jag ropar och går sällan i koppel, gömmer alla ben å sånt hon får, haha. Allt har jag lärt henne själv, utifrån tips och råd. Jag är så stolt, över henne, mig själv och oss <3 Så funkar hon så bra med chefens hundar, 3 bordercolie och en rottis (hane), som dessa dagar vart extra kärleksfull mot Gucci då hon löper. Kan inte fatta, att hon, som fortfarande är så liten, och kommer förbli, har vart ännu mindre. Det är så skönt att det funkar att ha med henne i lagårn. Det närmaste hon kommer en ko är på foderbordet, det har jag vart stenhård med att hon inte ens får testa att gå upp bland korna, hon testa en gång men då fick hon skäll så hon gick å la sig ;) så brukar hon smita in hos kalvarna när jag är upptagen med annat. Busfia!

Utan att man tänker på det, så "nästlar" djuren sig in i ens liv, tillvaro och hjärta och blir en så stor del av livet. Minns min oro innan jag bestämde mig för att skaffa henne, men nu skulle jag inte kunna tänka mig ett liv utan henne, min lilla korv och bebis ?

Har ni smeknamn på era djur?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 4 maj 2014 15:52

Hedanefter kommer ni hitta mig på http://nattstad.se/peterssonemelie ...  ...

Av Emelie - 4 maj 2014 15:45

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 3844272048 " ...

Av Emelie - 4 maj 2014 14:44

Z och flasklammet Isa i torsdags när hon hämtade mig. Mina fina ...

Av Emelie - 4 maj 2014 12:59

Haha, så blev det ett sånt där uppehåll igen. Men va gör de tänker jag, den som väntar på nå gott :)   Nu när korna går ute så har jag fortsatt gå upp tidigare, eftersom man aldrig vet vad som händer när de ska gå in i lagårn. Vem eller vilka som...

Av Emelie - 28 april 2014 14:06

Känslan att få skriva ett inlägg från datorn är ju oslagbar, telefonens app är ju himla bra med telefonen och jag är inte rktigt kompisar då den stavar själv så fort den får chansen osv osv..   Jaaa, då har de vart ett uppehåll igen :p Men vet ni...

Ovido - Quiz & Flashcards