peterssonemelie

Alla inlägg den 7 april 2014

Av Emelie - 7 april 2014 23:23

Till ända. Har vart hemma några timmar, fixat å donat, kört en maskin tvätt som jag hängde upp nu innan jag kröp ner. Gucci har vart ute å härjat å sprungit runt kaninernas hage och pipit, tänk att de kan va så kul :p har haft Alexander (mina arbetsgivares son) en stund också, han har ätit kvällsmat med mig å hållt mig sysselsatt. Vi var ute och mös med lammen en sväng och gick även en tur i hagen där de kan gå ut och in tackorna och lammen.

Känns alltid lite konstigt när man vart "hemma" och ska åka hem igen. De blir lite omställning. Nu är de iaf dags att sova, upp till djuren tidigt.

Puss å go natt :)

Du är utan tvekan, de bästa jag har <3

Av Emelie - 7 april 2014 13:55

Idag är det ingen vanlig dag, det är min systersons födelsedag :)


Tänk att det är 2 år sen min lillasyster klämde ut honom, det året var det påskafton. Tänk att jag både vart faster och moster för 2 år sen. Tiden har gått så himla fort, känns som de va igår. Tänk att hela min systers liv förändrades den där dagen, när hon och Ronnie blev föräldrar.

Jag är så stolt över dig, över er och över honom <3

Hoppas att ni får en fin dag!

Av Emelie - 7 april 2014 00:00

I torsdags arbetade jag lite mer än vad jag brukar de torsdagarna jag går på ledigt, men det var ju praktikantens sista dag, hans lärare kom, så ville jag hjälpa Anna att få ut tackorna med lamm som vi hade inne hemma.


Fredagen bestod av återbesök hos VC och grill med mamma å lillebror på kvällen, pga de och det fina väret så vart jag så himla sugen på öl men de ligger kvar i kylen till ett bättre tillfälle, har helt enkelt inte vart nåt sugen i helgen. Så ytterligare en nykter helg har passerat, känns faktiskt riktigt bra!


 

Passade ju på att baka i fredags också, så även igår, lördag. Och idag fick vi super go tårta hos syster å hennes gubbe då deras lillkille fyller 2 imorgon :D


      Nöjda barn efter baket igår! Och en av de fina tårtorna som syster gjort, innan de försvann i ett naffs :P


Hela min dag spenderades med mina brorsbarn igår, vi badede ihop, Alva fick visat att dagisfröken lärt henne kläcka ägg, vi var framme och handlade, mös och bara va. Så fick jag träffat dom idag också, åkte med dom till kalaset.


Eftersom jag varken träffar lillebror eller mina brorsbarn, syskonbarn överhuvudtaget, så himla ofta så njuter jag verkligen av tiden med dom. Bara allt jag missar emellan gångerna vi inte ses får jag panik på ibland. Det finns få saker också som får mig så stolt som när Alva säger - Faster? Jag - a? Alva - Du är bäst..


Man liksom smälter. Jag är så sjukt tacksam att jag har den relation till mina brorsbarn som jag har och alltid haft. Jag och min systerson kommer dock inte lika bra överens, eller det är han som är så himla blyg. Men det har äntligen börjat vända nu, får ju ta upp han i famnen utan att de längre blir ramaskri iaf, i och med att jag och min syster bor så långt ifrån så har jag inte vart med regelbundet under hans uppväxt som jag var med Edvin och Alva, men jag är väldigt tacksam att det som sagt har börjat släppa :D <3


 

   mamma försökte få oss att fastna på kort, resultatet - vi fastnar knappt :)


 

 


 

Hahaha <3

Ovido - Quiz & Flashcards