peterssonemelie

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Emelie - 17 mars 2014 23:24

Idag har vi provmjölkat, Per från Semin var här och kontrollerade lite. Det är ju de som hämtar våra provkoppar. Frågade var det var han kollade, fick inget specifikt svar. "Lite allt möjligt". Haha. Han skrapade lite skit å undrade nog vad jag sysslade med i början av mjölket. Han var inte ensam om de. Var tvungen att stanna upp å ge mig själv en "örfil". Jisses va uppstressad jag var, över vad vet jag inte. Men jag och förändringar går inte alls hand i hand.

Fumlar mest bara när jag blir stressad också :( men väl på baksidan så hade jag lugnat ner mig och kom in i mitt esse, och hittade tillbaka till mig själv :p

Tänkte i allafall visa er vår fina barnkammare som tackorna som lammat får komma till när de vart i sina lammnings boxar nån dag. Så underbart mysiga är de med sina lamm <3


Så kalvarna mittemot :)

Gucci tyckte nog också boxen såg mysig ut !


Tackan blev dock inte lika glad över besöket, så Gucci lär inte gå in där fler gånger.

Idag flyttade Anna över ytterligare 2 tackor som har 2 lamm vardera, de fick ko band att ha på sig då inte öronmärkena kommit än. Så då kan vi verkligen ha koll på att de två tackorna tar hand om båda sina lamm ordentligt.

Bekväma som ligger ner och äter :p


Nu har vi bäddat ner oss, jag å min gofis ? dags att sova. Provning imorrn bitti också. Då är det bäst att vara på topp..

Gooooo natt :)

Ovido - Quiz & Flashcards