peterssonemelie

Alla inlägg den 22 mars 2014

Av Emelie - 22 mars 2014 13:47

Dagligen får jag höra "du måste gå vidare".. Lätt för er att säga! Det är en jävla utmaning när man ständigt blir påmind om det man helst av allt i hela jävla världen vill ha. Men jag tänker göra det på mitt sätt denna gången, även om det innebär att jag måste ge upp saker som jag inte någonsin skulle kunna tänka mig att leva utan också.


Du kan ta det där snacket du sa till mig och köra upp de någonstans, om att du tyckte om mig osv, för hade du verkligen tyckt som så hade du kämpat lite till, inte gett upp 4 dagar senare typ. Men juste ja, du hade ju bara mig under den där tiden för att du hade en taskig relation till "din familj", för att du inte kunde vara inne hos dom.


Det värsta är, att hur mycket jag hyser agg mot honom, så tar alltid den där jävla längtan över, begäret kommer alltid tillbaka, längtan efter att bara få ha han trots att det han sa, som gjorde så jävla ont. Alla andra förälskelser innan i mitt liv och svek kan slänga sig i väggen, inget har innan gjort så ont som det du sa.


Men jag tackar dig faktiskt för att du flyttade ut, att vi inte pratar mer än nödvändigt och för att du har det "bra" med din familj nu, vänj dig! För det finns ingen återvändo till mig, någonsin igen. Jag kommer aldrig se på dig igen som förr, aldrig ta en enda chans till att få ha dig, om så bara lite, någonsin igen.


 


Och jag ska se till att det aldrig råkar inträffa heller. :)


Livet har så jäkla mycket att ge, har dessa lediga dagar verkligen tänkt på vad jag har i mitt liv, vad jag har att vara tacksam över.


- Några få vänner, men de finaste dessutom. Behöver inte ha en hel hop, de jag har är de bästa :)

- Jag har min älskade lilla jycke, min livskamrat, den jag vet aldrig kommer svika mig och som jag vet älskar mig mer än vad hon älskar sig själv. Jag är så glad att hon finns, för de riktigt usla dagarna, så är det henne jag har att tacka för de leendena jag ler de dagarna <3 Ingen kommer någonsin ersätta din plats i mitt liv.

- Min underbara familj, föräldrar som fått stå ut med mer än vad vissa andra föräldrar aldrig får uppleva med sina barn.

- Jag är jag, och jag duger som den jag är! Att jag var beredd att faktiskt ändra mig helt för att jag trodde det skulle göra saker bättre är jag glad för att de aldrig skedde.


- Jag har upplevt mycket i mitt liv, som vissa aldrig kommer få uppleva, på gott och ont. Många saker har vart självförhållade, men de har ändå gjort mig till den jag är. Jag har fått ta mycket onödig skit i mitt liv och vart nere på botten pga upplevelserna, men det har gett mig ett otroligt slitstarkt skinn på näsan, tillåter inte längre vem som helst att sätta sig på mig och jag har blivit bättre på att inte krusa folk.




Ne, nu ska jag se till att de blir något bra av denna dagen också! Hoppas alla får en skön lördag. Puss!


 



Ovido - Quiz & Flashcards