peterssonemelie

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Emelie - 23 mars 2014 22:01

Så var det dags igen, söndag. Liten klump i magen. Hela ledigheten har snart gått och som vanligt blev inte denna ledighet som jag tänkt. Sista sovmorgonen och sista morgonen hos mamma. Sen väntas 9 dagars jobb, eller ja, 8 för måndag morgon har jag ju sovmorgon och sedan jobbar jag ju bara torsdag morgon sista dagen innan ledig igen. Fast den första dagen tillbaka på jobbet brukar vara den värsta, då längtar jag hem. Sen rullar de på. Men nu är jag ju numera helt själv i huset, på gott å ont. Tur Guccis närvaro gör allt lite enklare.


De sista har jag nog förträngt ganska mycket, knuffat undan saker, som jag gjort förr också, som jag vet inte är nyttiga att skjuta på. Jag är ett levande bevis på att man ska ta tag i problem och välmående direkt.


Annars började ju dagen helt perfekt idag, min fina och gravida vän A ringde och väckte mig, det var bara upp å hoppa, håret stod åt alla håll, likblek och fortfarande grusig i ögonen. När hon kom stod jag i duschen, å här är vi inte blyga. Inte varje dag man har en som sitter på toaletten å tjötar när man sitter i badet :p


I Skövde hittade vi lite mamma kläder till henne så hon klarar sig en tid framöver, vi besökte babyproffsen och avslutade vår tripp med Max. Tillbaka i Tidaholm åkte vi och hämtade våra hundar, jag Gucci å A Bob. Sen åkte vi till en inhägnad rastgård så de fick leka en stund. Blev ganska kortvarigt då solen höll på att gå ner och de blåste ganska kallt. Så denna kväll har jag haft en trött hund.


När jag och Gucci kom hem höll mamma på att skura golven, och hennes tassar var inte direkt rena så passade på att testa hundschampoot jag fick med i dog bagen, hon var jätte duktig där hon stod i badkaret. Inte ett ljud sa hon. Men schampoot lukta inte direkt blomsteräng, då luktar nästan blöt hund goare ;) Haha, ungefär som schampoot jag fick på VC i torsdags för ringormen i hårbotten, luktade som om jag rullat skallen i gammal aska efter och håret vart som svinto.


Nu ska jag slänga ut lite krokar, när jag ändå sitter vid datorn och passa på att umgås med mor lite innan hon går å lägger sig.


Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll ! :-*


   Min fantastiskt fina, duktiga och älskade lilla vän!

Tack vare de du ger mig varje dag tänker jag ge dig allt jag kan <3

Av Emelie - 23 mars 2014 02:34

Ikväll har jag vart med Z och B på revyn som nu går av stapeln på vår biograf, där de också har en scen för framträdanden. Detta år var den röda tråden i revyn en hyllning till vår allas "poet" och "raggarkung" Errol Nordstedt men mest känd som Eddie Meduza. De spelade gasen i bötten, timber, flickan i huset mittemot, några till fina betar samt ett medley. Nån låt gjorde de en egen tolkning av, men ett original är alltid original :) vår kära polismästare kullsvik blev omtalad i såväl humorsketch som i låten gasen i botten. Hahaha! Så jävla roligt. "Familyfår"..

Eddie Meduza förknippas en del med Tidaholm, just för att han bott här en del av sitt liv. Namnet velinga kanske säger er något, ni som lyssnar på Eddie, Velinga ligger strax utanför Tidaholm. En som spelade under revyn var också en av de Eddie spelade med under sin tid i Tidaholm.

Hursomhelst, jävligt lyckad revy! Men det bästa av allt var anledningen till att vi överhuvudtaget var där, fortsättning följer :)



Efter revyn blev de käk hos mamma å de där "förbannade" (som Z sa minst 10 gånger) kortspelet Gin Rummy. Jäkla tidsfördriv. Har haft en riktigt skön kväll, hoppas ni haft desamma :) go natt. Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards