peterssonemelie

Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Emelie - 28 mars 2014 10:35

Tog ju en del kort i stora "barnkammaren" innan, ett lamm låg å sov djupt när jag gav tackorna mat så trodde nästan den var död. Så när jag ändå var inne i bädden å gick passade jag på att sätta mig lite och ta några bilder. Med mobilen, så de är inte av bästa kvalité .

Vi har fått en ny pricken :)



Igår flyttade jag och Anna ut de som var i småboxar inne i bädden hos de som inte lammat än, så nu är det ett nytt gäng i lilla "barnkammaren" :)



Men de fyller på med nya tackor hela tiden inne i stora bädden, många lamm blir det. <3 sötnosar!

Av Emelie - 28 mars 2014 10:26

Tackorna har vart hyggliga idag, ingen att stänga in när jag kom ut imorses. Men de två som jag och Anna stängde in igår kväll hade lammat, men de var ju redan på plats så de behövde bara lite mer vatten å så :)

Men, är de inte de ena så är det de andra ;)
Hade glömt flytta slangen till diskmedlet igår så när jag öppnade kranen vid silfiltret så stank de diskmedel. Var bara att sätta tillbaka mjölk maskinerna och starta disken igen. Vill ju inte riskera att de kommer något diskmedel i mjölktanken.

Men jag känner mig inte helt bedrövad över den lilla extra tiden ändå, gav kalvarna under tiden, öste isär maten hos korna och innan disken var färdig hade jag torkat de första korna så det bara var att hänga på sen samt fyllt kraftfodervagnen under tiden. Var färdig mjölkad 8.10 så inte helt tokigt ändå.

Kanon väder ute, men ryggvärken tar ut sin rätt. Göra ett röj här inne, stoppa i mig något ätbart sen inta ryggläge . Ska bli så skönt! Trött tjej idag.

Ovido - Quiz & Flashcards