peterssonemelie

Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

hujedamej

Av Emelie - 5 mars 2014 23:33

Nu ligger jag äntligen här igen, i sängen. Halleluja ! Och Gucci har entrat favoritplatsen under täcket.

Lammet som föddes i natt är inte alls piggelin och de gör ont i mig :( men men, jag å Anna kan ju inte göra mer än allt vi kan. Känns så orättvist på nå sätt bara :/

Idag har P och de två praktikanterna vart iväg å städat på en gammal arrende gård, korna fick helsäd imorses och de är inte helt med på noterna när det serveras och deras stora missnöje gick inte att ta miste om i eftermiddag innan traktorn åter va hemma å ny mat kunde serveras. När inte korna har tillräckligt intresse av de som finns på foderbordet riktas de istället mot mig, och vad jag sysselsätter mig med. Varenda ko stack ut huvudet ur sina bås, både imorses och ikväll. De gamla donnorna är för bekväma att bry sig och tuggar snällt på då det ändå finns att äta, det är de yngre som är mer kräsna, å de Höörs! Och de är inte sena med att "hjälpa" till... till mitt missnöje!
Lossade slangar, maskiner i backen, slick å slit i allt de kommer åt helt enkelt.

Men å andra sidan, hellre såna djur som är tillgivna, sociala och medgörliga än såna som hoppar högt när man sätter stöveln på båspallen :)

Benen har fått göra sitt idag iaf :p

dags att sova, mjölkar morgon imorrn och efter att min älskade kusin slutat jobbet imorrn eftermiddag far vi på äventyr ! :)

Fortsättning följer :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 4 maj 2014 15:52

Hedanefter kommer ni hitta mig på http://nattstad.se/peterssonemelie ...  ...

Av Emelie - 4 maj 2014 15:45

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 3844272048 " ...

Av Emelie - 4 maj 2014 14:44

Z och flasklammet Isa i torsdags när hon hämtade mig. Mina fina ...

Av Emelie - 4 maj 2014 12:59

Haha, så blev det ett sånt där uppehåll igen. Men va gör de tänker jag, den som väntar på nå gott :)   Nu när korna går ute så har jag fortsatt gå upp tidigare, eftersom man aldrig vet vad som händer när de ska gå in i lagårn. Vem eller vilka som...

Av Emelie - 28 april 2014 14:06

Känslan att få skriva ett inlägg från datorn är ju oslagbar, telefonens app är ju himla bra med telefonen och jag är inte rktigt kompisar då den stavar själv så fort den får chansen osv osv..   Jaaa, då har de vart ett uppehåll igen :p Men vet ni...

Ovido - Quiz & Flashcards