peterssonemelie

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

finlördag

Av Emelie - 9 mars 2014 01:50

Fick lite sovmorgon idag, vilket var helt underbart. Värdesätter verkligen att få sova lite mina lediga dagar.

Upp å möttes av en överlycklig gucci i köket. Kaffe å med hundarna ut. Å som jag njöt! Fick en sån där endorfin kick av det fina vädret :D äntliiiiigen vår. Så all gödsel körning man sett här nere också. frulle å på med ett face för en tripp till Simrishamn.
Var inne i deras zoo butik för att köpa färskfoder till Gucci. Första gången jag vart med om att det är tillverkat i Sverige, och dessutom närproducerat. Blev änna chockad. Ungefär som hon i affären när jag först öppna mun "- har turisterna redan kommit? " måste hon tänkt. Två tokar från skaraborg dessutom :)

Efter Simrishamn åkte vi till Kivik. Zeb lekte i lekparken, vi fikade lite. Och sedan gick vi ner till hamnen (?) , var ute på piren och gick allihop och njöt av de fina vädret.


Efter att ha vart ute länge blir man hungrig så vi for hem till S & J igen, J fick va kock så jag B & S var ute och lekte med hundarna å Zeb. Elsa fick va med ute å sitta på filten med B. Mysigt!

Efter mat och kaffe packade vi återigen in oss, barn å hundar i bilarna och for ner till ravlunda övningsfält och haväng, det är få saker i livet som får mig att må så bra som att vara där nere. Och Gucci höll nog med. Hon och Nova sprang lösa på stranden, syntes på dom hur bra de mådde å hur roligt de hade <3


Bilder från Kivik nedanför..



Resten av kvällen har vi bara umgåtts, kikat ettor och nollor. Riktigt bra ! Rekommenderas :)

Nu ska här sovas, dötrött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 4 maj 2014 15:52

Hedanefter kommer ni hitta mig på http://nattstad.se/peterssonemelie ...  ...

Av Emelie - 4 maj 2014 15:45

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 3844272048 " ...

Av Emelie - 4 maj 2014 14:44

Z och flasklammet Isa i torsdags när hon hämtade mig. Mina fina ...

Av Emelie - 4 maj 2014 12:59

Haha, så blev det ett sånt där uppehåll igen. Men va gör de tänker jag, den som väntar på nå gott :)   Nu när korna går ute så har jag fortsatt gå upp tidigare, eftersom man aldrig vet vad som händer när de ska gå in i lagårn. Vem eller vilka som...

Av Emelie - 28 april 2014 14:06

Känslan att få skriva ett inlägg från datorn är ju oslagbar, telefonens app är ju himla bra med telefonen och jag är inte rktigt kompisar då den stavar själv så fort den får chansen osv osv..   Jaaa, då har de vart ett uppehåll igen :p Men vet ni...

Ovido - Quiz & Flashcards