peterssonemelie

Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

söndag..

Av Emelie - 23 mars 2014 22:01

Så var det dags igen, söndag. Liten klump i magen. Hela ledigheten har snart gått och som vanligt blev inte denna ledighet som jag tänkt. Sista sovmorgonen och sista morgonen hos mamma. Sen väntas 9 dagars jobb, eller ja, 8 för måndag morgon har jag ju sovmorgon och sedan jobbar jag ju bara torsdag morgon sista dagen innan ledig igen. Fast den första dagen tillbaka på jobbet brukar vara den värsta, då längtar jag hem. Sen rullar de på. Men nu är jag ju numera helt själv i huset, på gott å ont. Tur Guccis närvaro gör allt lite enklare.


De sista har jag nog förträngt ganska mycket, knuffat undan saker, som jag gjort förr också, som jag vet inte är nyttiga att skjuta på. Jag är ett levande bevis på att man ska ta tag i problem och välmående direkt.


Annars började ju dagen helt perfekt idag, min fina och gravida vän A ringde och väckte mig, det var bara upp å hoppa, håret stod åt alla håll, likblek och fortfarande grusig i ögonen. När hon kom stod jag i duschen, å här är vi inte blyga. Inte varje dag man har en som sitter på toaletten å tjötar när man sitter i badet :p


I Skövde hittade vi lite mamma kläder till henne så hon klarar sig en tid framöver, vi besökte babyproffsen och avslutade vår tripp med Max. Tillbaka i Tidaholm åkte vi och hämtade våra hundar, jag Gucci å A Bob. Sen åkte vi till en inhägnad rastgård så de fick leka en stund. Blev ganska kortvarigt då solen höll på att gå ner och de blåste ganska kallt. Så denna kväll har jag haft en trött hund.


När jag och Gucci kom hem höll mamma på att skura golven, och hennes tassar var inte direkt rena så passade på att testa hundschampoot jag fick med i dog bagen, hon var jätte duktig där hon stod i badkaret. Inte ett ljud sa hon. Men schampoot lukta inte direkt blomsteräng, då luktar nästan blöt hund goare ;) Haha, ungefär som schampoot jag fick på VC i torsdags för ringormen i hårbotten, luktade som om jag rullat skallen i gammal aska efter och håret vart som svinto.


Nu ska jag slänga ut lite krokar, när jag ändå sitter vid datorn och passa på att umgås med mor lite innan hon går å lägger sig.


Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll ! :-*


   Min fantastiskt fina, duktiga och älskade lilla vän!

Tack vare de du ger mig varje dag tänker jag ge dig allt jag kan <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 4 maj 2014 15:52

Hedanefter kommer ni hitta mig på http://nattstad.se/peterssonemelie ...  ...

Av Emelie - 4 maj 2014 15:45

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 3844272048 " ...

Av Emelie - 4 maj 2014 14:44

Z och flasklammet Isa i torsdags när hon hämtade mig. Mina fina ...

Av Emelie - 4 maj 2014 12:59

Haha, så blev det ett sånt där uppehåll igen. Men va gör de tänker jag, den som väntar på nå gott :)   Nu när korna går ute så har jag fortsatt gå upp tidigare, eftersom man aldrig vet vad som händer när de ska gå in i lagårn. Vem eller vilka som...

Av Emelie - 28 april 2014 14:06

Känslan att få skriva ett inlägg från datorn är ju oslagbar, telefonens app är ju himla bra med telefonen och jag är inte rktigt kompisar då den stavar själv så fort den får chansen osv osv..   Jaaa, då har de vart ett uppehåll igen :p Men vet ni...

Ovido - Quiz & Flashcards